#1 2009-12-18 05:20:09

Azura

Mistrz Kasty

Zarejestrowany: 2009-08-10
Posty: 81
Punktów :   

4 Zakladanie postaci

Zakladanie postaci:

Dział ten został stworzony z myślą o młodym graczu, który dopiero zaczyna swoją przygodę z Ultimą. Aby właśnie ta grupa miała zapewniony jak najlepszy start, stworzyliśmy odpowiednie poradniki oraz system przygód dla młodych, mających na celu realizację tego celu.

Po zalogowaniu się na konto na serwerze DM2, należy wybrać opcję tworzenia nowej postaci ("new"), a następnie pozycję "advanced". Drugim krokiem jest wybranie umiejętności początkowych oraz statystyk, jednakże w tym momencie są one zupełnie nieistotne (można wybrać cokolwiek, to będzie później weryfikowane). Kolejnym, ważnym krokiem jest wybranie koloru skóry oraz imienia postaci. Później nie będzie już możliwości zmiany tych dwóch parametrów. Ostatnim krokiem jest wybór miasta startowego - to również jest w tym momencie nieistotne. Po zakończeniu tego etapu, postać ląduje w Startroomie.

W Startroomie najważniejszą rolę odgrywają dwa kamienie oraz portal między nimi. Jeden z kamieni, pozwala na wybór dwóch początkowych umiejętności, których wartość zostanie ustalona na 50 każda. Drugi kamień, pozwala na wybór statystyk, których łączna suma nie przekracza 65, a wartość każdej może znajdować się w zakresie od 10 do 45. Gdy zarówno statystyki jak i umiejętności zostaną ustalone, należy wejść w portal, gdzie po sprawdzeniu wybranych wartości, wyznaczamy miasto startowe i kończymy proces tworzenia postaci. Należy mieć na uwadze, że umiejętności rzemieślnicze wybrane na tym etapie będą rozwijać się do poziomu 80% znacznie szybciej - bonus ten nie sumuje się z powerhour.

NPC Obieżyświat
Rozstawieni są we wszystkich miastach. Wypowiadając zdanie zawierające frazę "przygoda" mamy możliwość wzięcia udziału w jednej z 3 wypraw dostępnych tylko dla młodych graczy, gdzie potwory są nieco słabsze i szybciej się odradzają.
Obieżyświat ma do zaproponowania 3 lochy:

Zapomniany tunel kopalni Minoc - o niskim poziomie trudności
Podziemne korytarze Akademii - o średnim poziomie trudności
Piekielna Akademia - o wysokim poziomie trudności
W każdym z lochów na samym jego początku znajduje się Wędrowny Uzdrowiciel. Pamiętaj, że w razie śmierci musisz się do niego wrócić.
Aby opuścić loch musisz odnaleźć jedną z kilku ukrytych w całym lochu run powrotu. Po prostu stań na niej, gdy będziesz chciał zakończyć swoją przygodę.
Uwaga: Aby wziąć udział w jednej z trzech przygód, postać nie może mieć więcej niż 22 lat oraz jej siła, zręczność lub inteligencja nie mogą przekraczać 60.


Poradniki do gry

Zawierają propozycje rozwoju postaci w jej najwcześniejszych dniach, uwzględniając umiejętności zarobkowe i główne. Jeżeli nigdy wcześnie nie tworzyłeś postaci w Ultimie, warto tu zajrzeć.

Spis poradników:

Postać maga + rybactwo
Postać wojownika + górnictwo
Postać łucznika + drwalnictwo
 
Postać maga + rybactwo

Statystyki startowe:
Siła: 45
Zręczność: 10
Inteligencja: 10

Uwagi:Nie przejmuj się niskim poziomem inteligencji przy tworzeniu postaci. Z większą siłą będziesz bardziej żywotny, co znacznie ułatwi Ci początki gry. Wraz z ćwiczeniem umiejętności twa inteligencja będzie szybko się rozwijać i zapewne będzie wyższa niż siła.

Umiejętności początkowe:
Magia
Odporność na magię
+  Rybactwo (nauczone od vendora)

Początek gry: Jako startowe miasto najlepiej wybrać jedno z tych, które mają bezpośredni dostęp do morza, np. Cove lub Ocllo. Teraz zdobyć złoto na naukę pierwszych umiejętności. Możesz to osiągnąć przez zdobycie go od innego gracza lub zaciągnięcie kredytu (o tym więcej w dziale komendy).
Gdy zdobędziesz potrzebną kwotę znajdź rybaka w porcie. Używając frazy "naucz mnie rybactwo" poznaj podstawy tej umiejętności. Od razu kup kilka wędek i ruszaj w stronę wybrzeża. Przez dwuklik na wędkę a następnie na wodę rozpocznij swoje połowy.

Uwagi:Jest spora szansa, że wyłowisz przypadkiem jedno z morskich zwierząt, jak np. morsa lub aligatora. Jeżeli to możliwe, próbuj przed nimi uciec! Jeżeli jednak to Ci się nie udało, pamiętaj, że żadne z nich nie pozbiera twoich rzeczy. Wróć do swego ciała, odciągnij zwierzę i pozbieraj swe rzeczy!

Podczas łowienia przekonasz się, jakie śmieci ludzie potrafią wyrzucić do morza. Korzystaj ze śmietników aby wyrzucać tam kości i inne niepotrzebne rzeczy, jakie wyłowisz.
Dobrym pomysłem jest zdobycie noża. Dzięki niemu potniesz ryby, które złowiłeś i przerobisz je w ten sposób na steki rybne, które w cenie 1gp za sztukę kupi od ciebie rybak w porcie.
Ciekawostka: Spróbuj poznać podstawy kucharstwa i naucz się przerabiać steki na pożywne jedzenie.
Zarobione pieniądze wydawaj na nowe narzędzia a ich nadwyżkę odkładaj do banku.

Ciekawostki:

wraz ze wzrostem umiejętności rybactwo, będziesz wyławiać więcej ryb a czasami perły zamknięte w muszlach. Dla wielu graczy jest to bardzo cenny towar, wykorzystaj to!
czasem uda się wyłowić ryby o magicznych właściwość. Sprawdź sam jakie mają działanie!
czy zastanawiałeś się jak bardzo wzrośnie efektywność twoich połowów, jeśli zainwestujesz w łódź i sieci rybackie?
razem z rybactwem możesz ćwiczyć też inne umiejętności. Wypróbuj różne kombinacje, jak np. ukrywanie.
dobrym pomysłem na czas treningu jest zostanie tak zwanym "magiem bitewnym", poszukaj informacji na temat na stronie www.

Uwagi końcowe:
Rybactwo to jeden z najłatwiejszych i najbardziej dochodowych skilli startowych. Gdy poczujesz się pewnie i zauważysz, że złota w twych sakwach przybywa, zainteresuj się rozwojem swych magicznych umiejętności, które są bardzo kosztowne w nauce.
Zawsze warto rozmawiać i pytać innych napotkanych graczy!
 

Postać wojownika + górnictwo

Statystyki startowe:
Siła: 45
Zręczność: 10
Inteligencja: 10

Uwagi: Nie przejmuj się niskim poziomem inteligencji przy tworzeniu postaci. Siła oraz zręczność są podstawowymi statystykami tej klasy postaci. 

Umiejętności początkowe:
Uzdrawianie
Odporność na magię
+ Górnictwo, skille wspomagające (nauczone od vendora)

Początek gry: Jako startowe miasto najlepiej wybrać to, które posiada kopalnię. Najlepsze ku temu będzie Cove (kolejnymi sa Minoc, Twierdza Krasnoludzka). Teraz wystarczy zdobyć złoto na naukę pierwszych umiejętności. Możesz to osiągnąć przez zdobycie go od innego gracza lub zaciągnięcie kredytu (o tym więcej w dziale komendy).
Gdy zdobędziesz potrzebną kwotę znajdź górnika. Używając frazy "naucz mnie górnictwo" poznaj podstawy tej umiejętności. Od razu kup kilka sztuk kilofów i ruszaj do kopalni. Umiejętności używa się poprzez dwuklik na kilofie i wskazaniu ziemi w kopalni.

Uwagi: Dobrym pomysłem będzie zaopatrzenie się dodatkowo w juczne zwierzę (konia bądź lamę), gdyż wydobyta ruda swoje waży i zbyt wiele nie damy rady bezpiecznie unieść początkującą postacią.

Ciekawostki:

Podczas wydobywania rudy możemy dodatkowo pozyskać siarkę – składnik zaklęć magicznych.
Podczas wydobywania rudy istnieje szansa na pozyskanie bursztynów – składnika zaklęć szamańskich.
Podczas wydobywania rudy istnieje szansa na pozyskanie postrzępionej mapy, która może okazać się wskazówka do miejsca ukrycia cennego skarbu.
Podczas wydobywania rudy istnieje szansa na pozyskanie soli – składnika potrwa kucharskich, a także granitu – surowca wyrobów kamieniarskich.
Górnik potrafi przetopić rudę na sztaby. Podczas tego procesuje pozyskuje surówkę – składnik zaklęć nekromanckich oraz eliksirów alchemicznych.
Górnik jest bazą pod skill kowalstwo oraz jego doskonałym uzupełnieniem, acz nieobowiązkowym, gdyż rudę można oczywiście kupować od innych graczy.

Uwagi końcowe:
Górnictwo jest dość czasochłonnym skillem, jednakże stanowi podstawę rozwojową dla kogoś, kto planuje karierę ciężkiego wojownika. Wydobyta ruda służy do tworzenia wszelakiego oręża oraz pancerzy. Skill ten zatem może przynieść wysokie dochody poprzez sprzedaż sztab lub ułatwić pozyskanie wyposażenia do walki.
W przypadku dalszych wątpliwości, zawsze warto rozmawiać i pytać innych napotkanych graczy!

Postać łucznika + drwalnictwo

Statystyki startowe:
Siła: 45
Zręczność: 10
Inteligencja: 10

Uwagi: Nie przejmuj się niskim poziomem inteligencji przy tworzeniu postaci. Siła oraz zręczność są podstawowymi statystykami tej klasy postaci.   

Umiejętności początkowe:
Uzdrawianie
Odporność na magię
+ Drwalnictwo, Łucznictwo, skille wspomagające (nauczone od vendora)

Początek gry: Jako startowe miasto najlepiej wybrać to, które posiada jak najwiekszą ilość drzew w swojej okolicy. Najlepsze ku temu będzie leśne miasto Yew. Teraz pozostaje zdobyć złoto na naukę pierwszych umiejętności. Możesz to osiągnąć przez pozyskanie go od innego gracza lub zaciągnięcie kredytu (o tym więcej w dziale komendy).
Gdy zdobędziesz potrzebną kwotę znajdź drwala. Używając frazy "naucz mnie drwalnictwo" poznaj podstawy tej umiejętności. Od razu kup kilka sztuk siekier i ruszaj w kierunku drzew. Umiejętności używa się poprzez dwuklik na siekierze i wskazaniu drzewa.

Uwagi:Dobrym pomysłem będzie zaopatrzenie się dodatkowo w juczne zwierzę (konia bądź lamę), gdyż ścięte kłody drewno swoje ważą i zbyt wiele nie damy rady bezpiecznie unieść początkującą postacią.

Ciekawostki:

Podczas ścinania drzew istnieje szansa na pozyskanie pajęczych sieci – cennego składnika zaklęć magicznych.
Podczas ścinania drzew istnieje szansa na pozyskanie martwego drewna – składnika zaklęć szamańskich.
Razem z drwalnictwem możesz ćwiczyć też inne umiejętności. Wypróbuj różne kombinacje, jak np. ukrywanie.
W przypadku klasy łucznika, pozyskiwane drewno jest niezbędnym materiałem do tworzenia łuków, kusz, strzał oraz bełtów.

Uwagi końcowe:
Drwalnictwo jest ciężkim w rozwoju skillem, a także dość czasochłonnym. W miarę wzrostu umiejętności musisz poszukiwać kolejnych rodzajów drzew (wykaz znajduje się na www) rosnących w różnych częściach świata. Warto jednak zauważyć, że w przypadku klasy potrzebującej tego surowca, skill ten pozwoli na zaoszczędzenie wielu złotych monet i czasu na poszukiwanie pozostałych drwali.
W przypadku dalszych wątpliwości, zawsze warto rozmawiać i pytać innych napotkanych graczy!

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
GotLink.plmieszkania komputery sucha beskidzka